1

Onderwerp: CSS Off

Een paar jaren geleden werd er een bescheiden competitie gehouden: CSS Off. Op een bepaalde datum werd een PSD ter download aangeboden, en diegene die er de mooiste HTML+CSS van maakte kon 50 dollar aan een goed doel naar keuze over laten maken. Ik heb twee van die iteraties meegedaan, voordat ik als jurylid ben gevraagd, wat ik daarna tweemaal heb gedaan.

Nu is het idee terug. Op 20 october wordt een PSD naar subscribers gestuurd, maar je hebt nu liefst twee weken de tijd er iets moois van te maken. Bonuspunten voor de creaties die mooi snel (weinig kBs) en responsive zijn. Deze keer is er een mooie prijzenpot, met een MacBook Air voor de nummer 1.

Inschrijven kan op http://unmatchedstyle.com/cssoff/. Ik doe mee, jullie ook?

2

Re: CSS Off

Goed plan, ik doe ook mee!

3

Re: CSS Off

Ik heb me ook ingeschreven. Aan de titel te lezen, dacht ik eerst dat het om een soort 'css naked' day ging. wink

4

Re: CSS Off

Interessant, ik heb me ook ingeschreven.

5

Re: CSS Off

was al ingeschreven.  ben benieuwd

6

Re: CSS Off

Lijkt me een leuke uitdaging!

7 Laatst bewerkt door Mallory van Achterberg (21-10-2011 13:24:41)

Re: CSS Off

Blijkbaar doet de Gimp iets raars met zn PSD, dus ik zou/moet de afbeelding up de site gebruiken. Bij mij ziet er alle kleuren heel raar en anders uit en alle textures zitten in vreemde plekken over de tekst.

Jammer, want ik ga geen Windows en Photoshop kopen :(

Maar: dat maakt meer challenge, dus lekker doorgegaan.

8

Re: CSS Off

Ze zijn wel losgegaan met de fonts. 3 verschillende typefaces met ook diverse breedte/bold/italic varianten. Ik vraag me af of ze hebben nagedacht over de snelheid van de pagina.

9

Re: CSS Off

@Arjan mss precies over nagedacht... bvb, ik heb het nooit gedaan maar het is wel mogelijk om... wat Jake Archibald zei, dat je kan alleen de nodige characters kiezen?
Dus, mss de bedoeling is precies om te zien of mensen proberen de fonts kleiner te maken.

10 Laatst bewerkt door Bart de Bruin (25-10-2011 13:18:05)

Re: CSS Off

Het font voor de timer heb ik alleen de cijfercharacters gekozen, blijft 6kb over.
Ik wil iets met die timer gaan doen. Als je er niks mee doet kan je natuurlijk er ook een afbeelding van maken smile


hebben jullie ook de contest update gelezen?
http://us1.campaign-archive1.com/?u=304 … 62a48c383d

Opensans mag je wel via google library inlezen

11

Re: CSS Off

Ik heb er helaas nog geen tijd voor gehad, maar hoop komend weekend wel wat te gaan stoeien..