1 Laatst bewerkt door Roy Tomeij (09-12-2011 14:35:39)

Onderwerp: Welke conferenties zijn de moeite waard?

Wat mij betreft hoeft dit topic niet beperkt te blijven tot conferenties die enkel front-end dekken; er zijn er genoeg die van alles een beetje doen. Ik trap af.

Fronteers Congres
Mja, wel oké wink

Kings of Code
De laatste editie ben ik er zelf niet geweest, maar die keer ervoor vond ik het matig. Vooral veel breedte en weinig diepte, zodat je eigenlijk niets nieuws hoort. Ik heb daar de conclusie getrokken dat een conferentie niet heel specifiek hoeft te zijn, maar ook niet te breed moet worden. "Voor ieder wat wils" werkt niet echt bij een conferentie.

Future of Web Apps (FOWA)
De eerste en laatste keer dat ik er was, was in Londen in 2007. Voor mij toen een hoop nieuwe zaken, zoals front-end performance optimization (Nate Koechley). Wie weet of er tegenwoordig veel nieuws voorbij komt? Weer een mooie reden voor een aftrekbaar uitstapje naar de UK.

RailsConf
Vooral gericht op back-end, maar ook interessante talks over de asset pipeline enzo. Voorwaarde is wel dat je front-end developt binnen Rails-projecten. In dat geval leuk om te combineren met sight seeing in de VS.

Ik zou graag de tijd hebben (of moeten maken) om naar meer conferenties te gaan. Mensen als Krijn en Matijs vliegen de héééle wereld over, met als gevolg het rockstarimago dat ik ontbeer. Oftewel: welke conferenties mogen we absoluut niet missen?

2

Re: Welke conferenties zijn de moeite waard?

Mobilism
Was een van de hoogtepunten van vorig jaar
dConstruct
Lekker abstract. Zet je goed aan het denken.

3 Laatst bewerkt door Hidde de Vries (09-12-2011 15:27:32)

Re: Welke conferenties zijn de moeite waard?

Ampersand
Ampersand gaat over typografie voor het web en over problemen die daar spelen. Leek qua organisatie sterk op die van dConstruct (beide Clearleft), goed geregeld dus. Goede sprekers, zowel 'echte' designers als mensen die het technische deel van fonts maken (zoals Vincent Connare, hij noemde zichzelf 'engineer rather than designer').

4

Re: Welke conferenties zijn de moeite waard?

Met oog op http://fronteers.nl/blog/2012/01/kortin … n-warschau (30% korting voor Front-Trends in Warschau!): dit willen we vaker gaan proberen te regelen voor leden. Voor de duidelijkheid: Fronteers betaalt 20% van de korting uit eigen zak, Front-Trends zelf 10% (in ruil voor wat promotie). Voor Mobilism krijgen leden van Fronteers ook nog korting (http://fronteers.nl/blog/2011/10/mobili … rs-kaarten), volgens een iets andere constructie (eentje waarbij Fronteers de Mobilism-organisatoren naait, muhaha wink).

Zullen we gaan proberen om de congressen die hier(boven) genoemd worden ook te benaderen voor een korting?

5

Re: Welke conferenties zijn de moeite waard?

Full Frontal - Brighton (UK)
JavaScript Conference, al komen er ook andere front-end aspecten aan bod. 1 dag. Wordt georganiseerd door Remy Sharp.
Ben er nu 2x geweest (2009 + 2011) en het is een erg leuk en betaalbaar congres. Daarnaast is Brighton ook een leuke stad.

Front Trends - Warschau (PL)
Vorig jaar was de eerste editie van dit tweedaagse congres en dat beviel erg goed. Het congres was 2 weken na Fronteers en dus stak de congresruimte in Soviet-stijl wel wat karig af tegen Tuschinski wink maar verder was het een erg fijn congres (ze hebben voor de komende editie overigens een andere locatie). Er debuteerde vorige keer ook enkele erg goede sprekers, waaronder Lea Verou en Christian Johansen. Het enige nadeel is wellicht dat er 2 tracks zijn, waardoor je altijd enkele presentaties misloopt.
Het regelen van een slaapplaats vond ik in Warschau wel wat moeilijk verlopen (websites die aangeven dat er nog plaats is, maar waarbij je na het reserveren een mailtje ontvangt dat er toch enkel nog duurdere kamers zijn en meer van dat soort zaken), maar wellicht heb ik gewoon pech gehad op dat vlak. Geen reden om niet te gaan in ieder geval.
http://fronteers.nl/blog/2012/01/kortin … n-warschau

JSConf.eu - Berlijn (D)
JavaScript Conference. Zelf helaas nog nooit geweest.

Web Rebels - Oslo (N)
In mei is de eerste editie en er is nog nauwelijks iets over bekend, maar aangezien de mensen van Framsia erachter zitten verwacht ik er veel van.

Smells like Team America