1

Onderwerp: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

Is de arbeidsmarkt voor front-end ontwikkelaars weer drastisch aan het aantrekken?

Ik ben zelf nogal afgeschermd van de Nederlandse arbeidsmarkt, maar zelfs ik merk een duidelijke toename van het aantal recruiter-achtige personen die willen dat ik een front-ender voor ze regel. Ik wil weten of dit toeval is, of dat er echt weer meer werk is.

Dus voor de freelancers onder ons:
a) Merk je een duidelijke toename van het aantal offerte-aanvragen vergeleken met vorig jaar?
b) Komen er meer recruiters op je pad dan vorig jaar?
c) Heb je nog andere aanwijzingen dat de arbeidsmarkt voor front-ender weer aantrekt ... of niet?

Bedankt.

2

Re: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

Vrijwel elke week wel een recruiter die me iets aanbied per e-mail, telefoon of LinkedIn. Ik denk dat je als freelancer de klussen voor het uitkiezen hebt. Ik verwijs ze zelf altijd door naar de vacaturebank, waar ze af en toe verschijnen.

a) Ja.
b) Veeel meer.
c) Veel bedrijven die een vaste front-ender zoeken, willen nu een Fronteersbijeenkomst organiseren.

3

Re: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

Ik was onlangs weer aan het solliciteren en zover ik kan merken is er geen te kort aan vacatures voor Front-end developers.  Hier in het noorden wellicht minder dan in het westen, maar we hebben het iig meer te kiezen dan bij andere branches.

4

Re: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

Aan het aantrekken? Ik zie al meer dan een jaar aan de lopende band vacatures verschijnen op Fronteers.nl die niet vervuld kunnen worden. Dus ja: er is een schrijnend tekort.

5

Re: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

Er is inderdaad een tekort and front-enders wij zoeken al een tijdje. Ik heb echter geen last van recruiters, deels omdat ik geen freelancer ben.

Web designer
Work:Lunatech Research
Twitter: @dutchcelt
Blog: dutchcelt.nl

6

Re: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

Volgens mij is er in het noorden van het land geen tekort... Recruiters komen meestal aan met klussen in de Randstad. Of met .NET werk hmm .

Ik krijg wel steeds vaker bezoekers op m'n site via zoekwoorden als 'wat is een front-end developer' :-).

7

Re: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

Er is al heel lang een tekort aan goede frontenders. En het neemt alleen maar toe.

8

Re: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

De vraag lijkt ook exponentieel toe te nemen. Vorig jaar merkte ik een lichte verhoging, een half jaar geleden kwam er regelmatig wat langs en nu wordt het inderdaad wel erg veel.

Het tekort aan JavaScripters is helemaal nijpend. Als JavaScripter kan je zelf je opdrachtgevers uitkiezen ;-)

9

Re: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

Als verantwoordelijke voor het plaatsen van de vacatures op Fronteers.nl kan ik alleen maar zeggen dat ik het afgelopen jaar elke maand 5-10 vacatures kan plaatsen. Ook komen regelmatig vacatures weer terug na een paar maanden. Ik kan dus alleen maar zeggen dat er voor Front-end developers die in vaste dienst willen werken meer dan voldoende werk beschikbaar is. Dat zal voor freelancers vast ook gelden.

10

Re: Aantrekkende arbeidsmarkt voor front-enders?

Klopt, veel meer front-end aanvragen en veel meer recruiters! Goede vooruitzichten dus!