1 Laatst bewerkt door Sander van Lambalgen (17-04-2013 10:51:50)

Onderwerp: Waarom loopt de hackathon niet?

Een ruime week geleden hebben we de Fronteers Hackathon aangekondigd. Ondertussen zijn er welgeteld 7 aanmeldingen binnen. (Edit de volgende dag: nu 9.) Dat lijkt mij erbarmelijk weinig. Vorig jaar liep de hackaton ook al niet. Toen dachten we dat het kwam door een ongelukkig gekozen datum, die samenviel met ... - maar kennelijk is er iets anders aan de hand. Ik zou graag horen waarom mensen niet komen.

  • Je weet niet goed wat je je bij een hackathon moet voorstellen, maar het idee ervan spreekt niet echt aan

  • Je weet precies wat je je bij hackathon moet voorstellen, en het idee ervan spreekt niet echt aan

  • Je doet al mee aan zoveel hackathons; deze sla je nu eens een keertje over

  • Het onderwerp "automatiseren" spreekt je niet aan; bij een ander onderwerp zou je wel komen

  • Den Haag is te moeilijk bereikbaar; bij een andere locatie zou je wel komen

  • Die specifieke dag kan je helaas niet; op een andere dag zou je wel komen

  • Je gaat je vrije zaterdag toch niet opofferen voor zoiets?!

  • ...?

2

Re: Waarom loopt de hackathon niet?

Voor mij persoonlijk is het eigenlijk vrij simpel:

  • Ik ben op zaterdagochtend leiding bij de scouting en de rest van het weekend breng ik liever met mijn vriendin door. (Ik zie haar alleen in de weekenden)

  • De onderwerpen qua praatjes spreken me wel aan. Het "hacken" van iets dat ik zelf moet bedenken en in een krappe 4 uur klaar moet zijn is helemaal niets voor mij.

  • Ik bouw graag dingen waar ik wat aan heb, ik vind het een redelijk zinloos om iets te bouwen "omdat het kan". Als ik een hobby-projectje oppak en het gebruik van nieuwe technieken is toepasbaar, dan ben ik absoluut niet bang dat uit te proberen. Als ik iets "moet" hacken, met als enige doel om een specifieke techniek te proberen, haak ik redelijk snel af.

3

Re: Waarom loopt de hackathon niet?

ongelukkig gekozen datum, die samenviel met ... -

Ik weet niet hoe het vorig jaar zat, maar dat is dit jaar ook het geval: Dat is namelijk het hemelvaartweekend. De donderdag ervoor is iedereen vrij, en velen nemen dan de vrijdag ook vrij voor een extra lang weekend. Om dan zaterdag te gaan hacken, zou wat zonde zijn smile .