1

Onderwerp: Sollicitant javascript test laten uitvoeren

Onze aankomende sollicitanten wil ik graag een javascript test laten uitvoeren. Zodat wij het niveau van de sollicitant kunnen toetsen en gelijk zien hoe iemand te werk gaat. Heeft iemand hier al ervaring met het testen van sollicitanten, werkt dit, en welke test kan je ze het beste uit laten voeren.

Ik dacht zelf aan de tower of hanoi alleen zijn hiervan al 1000en voorbeelden van te vinden op het web.

Ter info de test mogen ze zelf thuis uitvoeren.

2

Re: Sollicitant javascript test laten uitvoeren

Hoi Sander,

Ik heb geen ervaring met het testen van een sollicitant met JS. Maar bij ons tetsen ze wel als en eerste gesprek positief was de persoon op Java kennis. Dat doen ze door deze persoon op kantoor te laten komen. Zo kan je ook mee kijken en zien hoe iemand werkt en ook om bijvoorbeeld hulp vraagt. Zo zie je dus ook andere zaken die belangrijk zijn naast de programmeerskills.

Ze laten dan iemand een Unit Test schrijven, omdat testen van je code belnagrijk is en zo als ik het begreep ook vrij eenvoudig te laten runnen om te zien of het werkt wat er geprogrammeerd wordt.

Ik denk dus dat met thuis laten bouwen je zoveel laat schieten wat belangrijk(er) is bij een sollicitant.

3

Re: Sollicitant javascript test laten uitvoeren

Vanuit het oogpunt van de sollicitant, wat is het dat ik kan bewijzen met een script waarbij ik een toren van Hanoi mee simuleer?

Met andere woorden, het probleem/uitdaging in deze opdracht zit hem in het uitdenken van het algoritme om dit te doen. Wanneer dit de dagelijkse kost wordt voor de sollicitant (het bedenken van algoritmen) dan lijkt mij dit een prima idee. Maar vanuit jouw vraagstelling vermoed ik dat je de kennis van de syntax wil toesten plus wilt kijken of de code goed gestructureerd is. Dus dan lijkt het mij persoonlijk niet handig om de moeilijkheidsgraad in het algoritme te leggen.

Ik vraag mij alleen af wat jouw motivatie is om iemand een toren van hanoi script te laten schrijven. In principe kun je namelijk gewoon zijn/haar code nalezen en vragen waarom de persoon bepaalde dingen zo heeft gedaan. Dan moet je snel genoeg erachter kunnen komen of de persoon in kwestie weet waar die mee bezig is, of niet.

Let wel, ik heb geen ervaring met het aannemen van sollicitanten. Dus doe met deze informatie wat je wilt wink