1

Onderwerp: Onderbelichte onderwerpen voor bijeenkomsten?

Ik heb de laatste tijd het idee dat de opkomst voor bijeenkomsten sterk afhangt van de onderwerpen waar sprekers het op de avond over gaan hebben. (In ieder geval in Nederland; in België zijn de bijeenkomsten zo razend populair dat een spreker zou kunnen aankondigen het telefoonboek door een screenreader te gaan laten voorlezen, en de avond nog binnen een dag vol zou zitten.) wink

Deze observatie leidt tot de vraag: In welke onderwerpen is iedereen het meest geïnteresseerd voor de bijeenkomsten? Voor welke onderwerpen (of welke sprekers?) zou je direct naar de andere kant van het land reizen, waar mis je diepgang, en waar wordt überhaupt niet genoeg aandacht aan besteed bij de bijeenkomsten?

2

Re: Onderbelichte onderwerpen voor bijeenkomsten?

Of ik naar een bijeenkomst kom, gaat het echt over hoe ver weg het is met de OV, zeker met Arriva bezig om nieuwe sporen en stations te bouwen.

Ik heb minder interesse in proprietary software, gewoon vanwege dat ik het niet gebruik. Verder is alles interessant.

3

Re: Onderbelichte onderwerpen voor bijeenkomsten?

Reistijd is voor mij persoonlijk ook het belangrijkste criterium; ik ben blij dat ik niet de enige ben. smile

Maar ik heb in de weken voor de bijeenkomst in Rotterdam met een aantal nieuwe en potentiële leden van Fronteers gepraat, en die besloten puur n.a.v. de onderwerpen om wel of niet te komen. En de bijeenkomst daarvoor in Amsterdam was - zeker voor een bijeenkomst in Amsterdam - slechter bezocht dan je puur aan de vakantieperiode zou kunnen wijten, dus vandaar dat ik nu vermoed dat de invloed van onderwerpen groter is dan ik tot nu toe altijd gedacht had.